Recept: Brzi i jednostavni uštipci "za poneti"

Krenuli smo na jednodnevni izlet i kupaqnjac. Volim da odem na neko mesto gde nije gužva i gde nema baš previše ljudi, samo more i mi. To znači da neće biti u blizini kafića, taverni, prodavnica .. a to, opet, znači da nosim vodu i hranu sa sobom.
 Razmišljala sam da li da napravim sendviče, kao i obično, ili da možda pokušam sa nečim novim. Trebao mi je brz, jednostavan recept za nešto kao mekike, sirnice, uštipke... Malo sam se promuvala po netu i našla sjajan recept odličan za putovanja.

Recept: Brzi i jednostavni ustipci bez kvasca

Uglavnom sam nailazila na recepte u kojima je potrebno čekati da testo naraste, tj. one u kojima se koristi kvasac. Meni je međutim to pre polaska bilo zaista gubljenje vremena - pa sam čeprkala i naravno na coolinarka sajtu pronašla recept Brzi uštipci 
Ovi uštipci ostaju sveži i sutradan. Ne upijaju ulja. Nisu masni i zastite vas brzo. 
Od ove količine testa se dobije jedna veća vangla uštipaka.
Baš su super!

POTREBNO:
4 jaja
1 čaša kiselog mleka  (grčki jogurt ja stavljam)
Pola kesice praška za pecivo
16 kašika brašna
1 kašičica soli (ne mora)
Ulje za prženje

POSTUPAK:
Sipajte ulje u lonac tako da bude otprilike dva prsta od dna.
Uključite ringlu da se ulje zagreje. Ne na preterano jakoj vatri (ja stavim na 4 od 9)
Umutite jaja u dubljoj posudi. 
Dodajte kiselo mleko
Dobro sjedinite jaja i kiselo mleko.
Dodajte pola kesice praška za pecivo i kašičicu soli (so ne mroate stavljati ako ne želite). 
Promešajte.
Dodajte 16 kašika brašna. 
Mešajte dok ne dobijete kompaktnu masu nešto gušću nego za palačinke.

Recept: Brzi i jednostavni ustipci bez kvasca

Na srednjoj temperaturi, izvadite kašikom testo i ubacite ga u ulje.
Sačekajte da testo dobije braonkastu boju. Tada je sigurno da neće biti živo u sredini.
Prevrćite uštipak da bi se jednako ispržio.

Ako je ulje baš vrelo može se desiti da uštipci budu iznutra ne pečeni. 
Treba jedno 4 minuta da bude gotova jedna tura.
Uostalom probajte prvo sa jednim pa ćete videti, ako je braonspolja, a živ iznutra - smanjite temperaturu i/ili pecite malo duže. 
Ali ... ako ja nisam omanula iz prvog puta, sigurna sam da nećete ni vi.
Možete ih staviti na paprini ubrus, a videćete i sami .. nema uopšte ulja koje se cedi sa njih. 

Prijatno i ako putujete Sretan Vam put sa brzim uštipcima!

Posolila na kraju i sa krupnom soli - prosto ne mogu da odolim :) 

Umotala sam uštipke u papir, pa u aluminijumsku foliju i krenuli smo na izlet.
Siti smo se nauživali.

Salamina Isalnd,  Greece
Momenti mira i spokoja 
Athens Greece
Pozdrav Atini 
Salamina Isalnd,  Greece
Mesto za pecanje
Salamina Isalnd,  Greece
Pattern za priču
Salamina Isalnd,  Greece
Obavezno sakupljanje kamenčića i školjki za DIY mozaik 

Salamina Isalnd,  Greece
Iz mravlje perspektive
Salamina Isalnd,  Greece
Iz perspektive nekoga ko voli život i uživa u njemu
Salamina Isalnd,  Greece
Iz hedonističke perspektive
Salamina Isalnd,  Greece
Iz perspektive pesnika - ljubav
Salamina Isalnd,  Greece
Iz perspektive galeba
Salamina Isalnd,  Greece
Iz perspektive Malog Princa  

4 komentara:

  1. Obozavam Vas blog, pocev od jednostavnih recepata pa do lepo i slikovito docaranih izleta. Veliki pozdrav od mene.
    Olja Milosavljevic, Beograd

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Olja,

      Hvala na lepim recima i podrsci. Drago mi je da pratite moj blog. [Nije fraza, zaista ste me obradovali od srca svojom porukom]
      To me obavezuje da jos "ozbiljnije" shvatim moja pisanja.
      Kako sam mnogo iskusniji putnik nego kuvar - odlucila sam da povezem te dve avanture.
      Iskreno, mislila sam da ne bi bilo zanimljivo drugima da im pisem o sebi ... ali nisam bila u pravu ... vidim [po posetama] da se dopada citaocima kada nesto ima pecat licnog ...
      Od jeseni pocinjem novi ciklus prica sa putovanja. Najiskrenije se nadam da cete uzivati.

      Hvala Vam Olja i zelim Vam sve najbolje.
      Tatjana

      Izbriši
  2. Fotke su božanstvene i zavidim ti na njima! :-)

    OdgovoriIzbriši

Thanks for comment...
Enjoy Life!