Recept: Pekmez od sljiva [ pecenih]

Pekmez od sljiva phpto by kuvajsam.com


PEKMEZ OD SLJIVA
(pecene sljive)

Ovaj stari recept sam nasla medju mojim receptima koji sam pravila pre 30 godina. Dobila sam ga od tetke sa sela zajedno sa sljivama (ne znam im ime zato sam pronasla njihovu fotografiju). Pekmez je odlican, brzo se sprema, bez konzervansa je i moze da stoji i dve godine!
Potrebno je: 2 kgr sljiva
500 grama secera
250 grama oraha
malo ruma [ ako volite aromu koju da je rum]

Sljive oprati, izvaditi kostice, staviti u serpu od 5 litara, prekriti secerom i peci u rerni oko sat i po na tihoj vatri (gotove su kada popucaju i puste sok). Kada su sljive gotove dodati cetvrtine oraha i ruma. Sipati u ciste tegle i staviti u rerni blago zagrejanoj da se uhvati korica. Tegle povezati hladne.

Tiha vatra je u elektricnom sporetu 150-200 stepeni.
Blago zagrejana rerna je 50 stepeni u elektricnom sporetu.
Tegle se mogu zatvoriti odgovarajucim zatvaracem.

PRIJATNO!!!

Nema komentara:

Objavi komentar

Thanks for comment...
Enjoy Life!