Recept: Moj prvi ćevap i somun - lepinja

Ćevapi i lepinja su mi se prijeli ovd eu belom svetu. Nisam neki mesojed, a menam bač ni iskustva sa testom, ali sam rešila da probam - pa kud puklo da puklo ... i .. nije ispalo loše ...
Recept: Cevap i lepinja (iz moje kuhinje)


Manoli i ja smo pojeli sve, te ako je to merilo ... onda zanči da mogu da ih pravim i dalje.
Probala sam da napravim ćevape i lepinju iz puke znatiželje, misleći da ce sve to završiti ili kao hrana kućnim ljubimsima ili u kanti za đubre. Tumarala po inetrnetu, celu noć čitala savete, treba tri vrste mesa, dve vrste, juneće, svinjsko, i teleće i loj, treba dva puta da se samelje (a ja nemam još uvek mašinu za mlevenje) isvašta... a ja sam samo želela da probam... pa kasnije, ako mi uspe, da se više udubim u pravljenje raznih vrtsa po raznim rEceptima... 
Nemojte misliti da je ovo recept koji morate slediti. Moja preporuka je da poregledate na Internetu recepte za ćevape, lepinje i somun... a ovaj želim da sačuvam za sebe, kako bi ga vremenom dorađivala.
Napsaću sve linkove ka receptima čija sam uputsva sledila i pomalo i odstupila ...

UPOTREBILA:

1/2 kg svinjetine
1/2 kg junećeg
2 male kašike soli (mislim da ću dodati još jednu sledeći put)
2 male kašike bibera
2 velike kašike belog luka u prahu
1 mala kašika sode bikarbone
100 ml kisele vode
kasnije
+ 2 crna luka srednje veličine
+ malo maslinovog ulja za podmazivanje tiganja i tepsije
na samom kraju
+ kockica supe od povrća (na slici sa cevapčićima zelena kocka na teglama)
+ 200ml vode
+ luk za kraj

KAKO SAM RADILA:

Sve ovo umešala  umotala u masni papir i ostavila da prenoći u frižideru, kako bi poprimilo arome sastojaka.
Sutradan sam samlela u blenderu crni luk 2 srednje glavice i izmešala sa mesom iz frižidera.

Meso za ćevapčiće sa svim dodacima
Meso za ćevapčiće sa svim dodacima

Ostavila još 3 sata u frižideru (opet umotano u papir, može i u kesi, da se meso ne bi osušilo).

Onda opet premesila meso i napravila ćevapčiće, otkidajući komad po komad veličine moje šake.
Napravila lopticu od mesa, a zatim između dlanova vrtela da bi dobila duguljasti oblik.
Ako su krajevi špicasti , samo sam ih prstima utapkala u ćevap. 
Pogledajte video na kraju posta, u kome lepo objašnjavaju kako se mogu oblikovati čevapi uz pomoć kese.

Ćevapčići pre pečenja
Ćevapčići pre pečenja

Ostavila ćevape da stoje 6 sati, može i duže. Testirala sam i  oni koji su duže stajali su imali nekako lepši ukus i boju.
Znam jer sam nestrpljivo ispržila odmah 4 komada, da vidim kakvi su i da li da idem dalje ili da bacim sve u kantu. Ma bili su zadovoljavajući.

Premazati uljem tiganj
Premazati uljem tiganj

Pržila sam ih u tuganju, premazanim maslinovim uljem, na jačoj vatri (5 od 9). Premazala dno tiganja, sačekala da se ugreje ulje i porešala ćevapčiće. Pržila sam ih dugo, jedno 7 - 10 minuta, dok nisu dobili braon boju (mestimično, nije ceo ćevap bio braon).
S vremena na vreme sam prevrtala, da bi se ispekli ravnomerno i bili braon na svakoj strani (ja tako volim). Kada primetite da je nestalo ulja, vi opet dodajte sa onom četkicom po malo utiganj.

Ćevapčići se peku
Ćevapčići se peku

Ostavljala sam ih u metalnoj tepsiji  i pokopila pokopcem, dok sve ne završim.
Na kraju sam ih malo posolila.
Nisam bacila ulje u kome sam pržila čevape. To je malo ulja na dnu tiganja, ali nisam bacila.

Cevapi
Jupi - gotovi ćevapčići

Lepinje sam pravila pre nego što sam počela da pržim ćevape.

LEPINJE RECEPT

UPOTREBILA:

850 g brašna
2 kašičice soli
1 kašičice šećera
14 g suvog kvasca (16gr sam ja koristila)
5 dl vode
+ malo ulja za testo i za podmazivanje pleha
+ malo brašna za posipanje redne površine

Upotpunosti sam spreuzela količine i skoro ceo postupak sa super sajta BEECOOK.COM. .
U brašno sam sipala soli, šećera, kvasca. Promešala. I polako dodavala vode, malo po malo uz konstantno mešanje.
Testo je bilo kao vodnjikavo i već sam se razočarala ali sam rešila da odradim ceo postupak, jer nije bilo negativnih komentara ispod recepta - dakle.. ne može biti da je greška.

Mesila sam 20 minuta, ruka mi je otpala, ali se sve lepo sjedinilo. Nisam vadila napolje testo već napravila glatku loptu od njega u vangli i posula sa malko ulja. Odgurnula loptu od zida vangle, sa svih strana, kako bi ulje svuda bilo okolo.

Ovo sam naučila iz sjajnog videa KAKO SE PRAVI SOMUN/LEPINJA VIDEO



Onda sam poklopila testo u vangli, ostavila na suncu sat vremena. Nije se baš uduplalo, ali sam rešila da idem dalje.
Pobrašnjavila sam sto, obilno. Istresla testo, kao na videu. Testo je lagano i lepljivo, ne mnogo ali tako treba da bude, ako se mnogo lepi za prste vi umočite prste u brašno ( pogledajte video, zaista je objašnjeno za nekoga ko nema pojma kao ja).

Naravila sam jufkice (isto kao na videu) i ostavila na masni papir.
Nekolko jufkica sam kao na videu cele istanjila , a neke sam istanjila samo na krajevima.
Bolje su mi one koje su istanjene, prstima, samo na krajevima, i gde sredunu nisam dirala.
Sledeći put ću jufke tanjiti samo na krajevima.

Jufkice razvučene prstima u lepinjice. Prstima samo krajeve sam razvlačila i  na vrhu dodala brašna - pokrivene krpom stajale su 10 minuta
Jufkice razvučene prstima u lepinjice. Prstima samo krajeve sam razvlačila i
na vrhu dodala brašna - pokrivene krpom stajale su 10 minuta


Uljučila rernu na 250 stepeni da se greje.
Negde sam pročitala da rerna treba da bude vrela, ali i da tepsija treba da bude takođe vrela, te sam tepsiju ostavila u rerni i sačekala da se i ona zagreje. Na ugrejanu tepsiju sam položila papir sa jufkicama.

Testo se baš brzo podiglo i čekala sam da postane žućkasto braonkasto. U međuvremenu sam ostetila neobičan miris. Papir je potpuno bio braon. Presekla sam se od pomisli da bi mogla da izazovem požar.
(A nemam protvpožarni aparat u kući).
Dakle nikada više jufkice na papir staviti neću na 250 stepeni.
Brzo sam izbacila i papir i testo koje je bilo gotovo.
Otresla sa njega višak brašna i umotala u krpu.

Onda sam za sledeću turu  stavila samo brašno u ugrejani pleh i poređala jufkice.
Brašno na plehu je nakon par minuta postalo braon tj. izgorelo ... i opet u strahu da ne izazovem požar stajala sam kraj rerne i gledala kao testo porima braonkastu boju , a brašno oko njega tamno braon boju ...
I to se dobro završilo, jer su lepinje bile gotove pre požara.
Ne znam  šta je u pitanju, jer devojka u videu kaže da treba u plehu da bude dosta brašna?

Somun nakon uspečno izbegnutog požara. Bio je ukusan veoma
Somun nakon uspečno izbegnutog požara. Bio je ukusan veoma 

Onda sam isključila šporet, izvadila pleh, ostavila da se ohladi i kada se ohladio istresla ono zagorelo brašno.

Stavila pleh na sto, pobrašnjavila ga. 
Napravila jufkice, ostavila ih 10 minuta da odstoje. Stavila ih u pleh
Napravila od njih lepinjice, tako sto sam prstima istanjila samo krajeve, a sredinu nisam dirala.
Na nekima sam pravila one romboide: umočila nož u vodu i kao malo zasekla površinu jufke malo u ovom smeru / / / / i malo u suprotnom \ \ \ \.

Malo posula oblikovane lepinjice brašnom na vrhu i pokrila krpom. 
Ostavila ih da stoje 10 minuta.
Za to vreme sam uključila rernu na 250.
Nakok 10 minuta, sklonila krpu sa lepinjica i stavila ih u vrelu rernu.
Sve je bilo u redu, a brašno na plehu oko lepinjica je opet bilo braon.
Lepinjice su bile super.
Izvadila sam ih iz pleha, otresla višak brašna i uvila u krpu, da omekšaju.

BITNO je da  ostavljam testo (a i meso) da odstoji, jer ako ne pustim testo da odstoji malo ... somun je tanak i tvrđi.

Poslednji somuni za danas i najbolji
Poslednji somuni za danas i najbolji


Šta ću da radim sledeći put?  Za svaki pleh sa lepinjicama ću ponoviti poslednji postupak sa hladnim plehom.
I LEPO PROČITATI RECEPT U KOME PIŠE DA PLEH NAMAŽEM ULJEM ...


ZAVRŠNI KORAK 

Kada je došao trenutak da se iznese posluženje.
U ono ulje u tiganju, sam dodala 200 ml vode, uključila ringlu da se to ugreje i dodala celu kocku povrtne supe (11gr je imala ova kocka).
Promešala sve to i još malo grejala na tihoj vatri.
Rasekla lepinje.
 Raširila ih i kratko potpila unutrašnju stranu lepinje u tiganj (sa ostatkom ulja, vodom i kockicom supe).
U tako namočenu unutrašnjost lepinje sam poređala mnogo kolutova crnog luka i ćevape.
Kasnije sam namazala tu moču i po lepinjama (spolja gore) i super je!

Recept: Cevap i lepinja (iz moje kuhinje)
Čevapćići u somunu baš kako ja volim sa puno luka

Pojeli smo 40 ćevapa i 7 lepinjica - sledeći put ću praviti veće lepinje, jer mi se tao više dopada, pa ću javiti kako je ispalo.

Eto tako je to bilo. 

Molim Vas ako imate neki savet da ostavite u komentarima, ja i ostale devojake koje su početnice u kuvanju, ćemo biti veoma zahvalne.

Lepinja recept: becook.com 
Ćevapi recept: bosanskikuhar.ba
Bane kaže da se prave samo od mesa i soli: serbiancafe.com
I ideja kako da formirate ćevap












Broj komentara: 9:

  1. Odlično si sve poradila, obzirom da ti je prvi put!! Bravo!! <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Snezana :) malo cu da eksperimentisem sa testom ... pa cu da zabelezim ... i da pozovem goste na degustaciju da mi kazu svoje utiske :)
      Pozdravljam te <3

      Izbriši
  2. Sve izgleda UKUSNO...i sve si dobro objasnila. Dokaz su prazni tanjiri-kao sto si rekla.
    P. S. Napisi mi svoj e-mail...da ti posaljem recept za lepinje,koje sam ja probala nekoliko puta i pokazale su se vrlo uspjesne....i nekoliko savjeta za čevapciće.... pozdrav Vanja

    OdgovoriIzbriši
  3. Cao ...dok sam citala sve i kad gledam slike , kazem , svaka cast pocetniku... Ovim putem bi htela zamoliti Vanju da i nama da recept za lepinje i savet za cevapcice:) Veliki pozdrav iz suncane Norveske i samo tako nastavi:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Dok čeksmo da Tatjana javi utiske,o nov8m lepinjama... evo malo da se zanimate... Anonymous nesto za vas..http://vanjuska12.blogspot.com mozda uskoro se pojavi receptic sa lepinjama i cevapima... pozdrav za vas Anonymous i za Tatjanu,naravno.

    OdgovoriIzbriši
  5. http://vanjuska12.blogspot.com/?m=1

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala Vanja na odgovoru, nadam se da Tatjana nece biti ljuta sto odgovaram na njenom blogu. Danas sam posetila tvoj blog i pokusala poslati komentar ,ali nije prihvacen, neznam zasto....Dok cekam otkrivanje malih tajni:) ,a i posle praticu Vas obe na blogovima ...Puno srece i veliki pozdrav iz neobicno suncane Norveske

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) taman posla da se ljutim, samo vi pisite. super je sto se osecate kao kod svojekuce. volim takve prijatelje... ja sam se malo koncentrisala na blog o pomoci Srbiji iz Grcke.. pa nisam ovde :) ovih dana ( od kada su bile poplave) vracam se ubzo.. HEJ devojke posaljite mi recpete za nagradnu iglu SLATKICE &SLANICE das e igramo .. mislim da su nagrade lepe .. od srca i mi smo ih pravile CMOK
      Javim ako su mi uspele lepinjice ... samo da se malo uhodam sa blogom o pomoci.
      Ljubim Vas i samo vi piste sta kog zelite .. Pozdrav Vanji i haval na odlicnom recpetu - i pozdrav Norveskoj mmm volel abih da jednog dana dodjem i osetim mirise te lepe zemlje .

      Izbriši
  7. Cao Tatjana :) Drago mi je da se neljutis , lepo je da covek moze pomoci :) Mi evo treci mjesec suncan imamo sto nikako nije slucaj za ovo podneblje... ko zna mozda se i to desi jednog dana, da Norveska je lepa zemlja :) Topli pozdrav i svako dobro ti zelim :)

    OdgovoriIzbriši

Thanks for comment...
Enjoy Life!