Recept: SARENA SALATA [zimnica] by Mira Vujic


Ovaj recept je iz kuce mog detinjstva. 

Zimnica: Sarena salata bu Mira Vujic

Za ovu salatu potrebno vam je:
1/2 kgr sargarepe
1 kgr krastavaca
1 kgr dugacke zute paprike
1/2 kgr luka
1 kgr zelenog paradajza

Za prosolac vam je potrebno:
250 gr secera
250 gr soli
1 manja kesica konzervansa
1 litar sirceta

PRIPREMA: 
Sargarepu ocistiti i oprati, krastavcice, papriku i zeleni paradajz dobro oprati, crni luk oljustiti i oprati.
Svo povrce iseckati na sitnije komade.
Sastojke za prosolac sjediniti i promesati da se istopi.

Pripremljene ciste tegle od 800gr (moze i vece zapremine, ali ne manje) puniti sarenim povrcem, dobro "nabijati" da ne ostane puno vazduha, i na kraju dobro zaliti prosolcem. 
Mozda, ako je potrebno sutradan dodajte ostatak prosolca, ali ja ih obicno odmah zatvorim i odlozim u ostavu.

Povrce po zelji moze da se zameni drugim ili doda, vazan je odnos povrca i prosolca.


U pocetku mog braka, kada sam pravila ovu salatu za zimu, niko u mojoj novoj kuci nije hteo da jede. 
Kada sam to ispricala mojim koleginicama, a i donela salatu da probaju, jedna od njih je prokomentarisala: "Naravno da nece da jedu kada hoces da ih potrujes!"
To se odnosilo na jacinu salate, jer nema vode u njoj! 

Ko misli da voli ovakvu salatu neka napravi, uzivace u zimskom periodu :-)

Nema komentara:

Objavi komentar

Thanks for comment...
Enjoy Life!